lördag 15 mars 2008

Upd. röda linser

Som lite mellanmål tog jag två koppar mattéte. Till kvällsmat avrundade jag med ½ dl röd quinoa, ½ dl gröna linser (torrvara) lök, vitlök, buljongtärning, krossad citron och allehanda kryddor. Linser har väldigt lågt GI, ändå hade jag lite sug efter något gott efter maten. Så jag tog typ två matskedar jordnötssmör, och en tesked honung. Himmelskt gott - och inte särskilt elakt att unna sig. Jag känner att fasen, bara man är ärlig mot sig själv (medveten), så kan inget gå fel.

Jag har alltså tröstätit på grund av att jag varit väldigt lågenergifrekvent de senaste månaderna. Tanken med min blogg är inte att hysteriskt tvinga mig till något osunt bantningsideal;

nej, ta in detta: Jag vill på ett sunt och bra vis tipsa om goda matvanor, samtidigt som jag får reflektera över mina egna och lära mig hur man kan äta & må bra samtidigt.

Shit, känner mig riktigt lycklig idag, lycklig, mätt och inte lika sockersugen :)

Inga kommentarer: