torsdag 29 januari 2009

,,,

Dagens måltider

Frukost: 3 bitar fläskfilé m 1msk keso, 3 broccoli
Lunch: Tonfisksallad m oliver & ostbitar i. 1 portion.
Mellanmål: 2 ostskivor
Mellanmål 2: ½ portion tonfisksallad + kaffe m grädde
Kvällsmat: ?

Reflektion över igår och idag - jag mådde riktigt illa efter efterrätten igår. Sånt vill jag inte äta igen. Dels för att utan sockret så blev det tydligare vilken jäkla kaloribomb allting var (när något smakar sött bryr man sig ju inte, när det smakar nästan enbart fett vill man inte fortsätta äta..). Nåväl, det var nyttigt att erfara det, nu behöver jag ju inte gå och tankesukta längre eller tro att jag är sugen på efterrätt.

Vågen står på 65 här (har stått på 67,5 innan). Jag är påväg neråt och får på mig byxorna jag köpte i somras som satt tight som faan. De sitter normalt nu/lite löst kanske t om. Men jag vill fortsätta neråt och trivs som fan i mina nya matvanor. Kommer jag ner till 62 (på den här vågen= 64/65 annars) (man kan ju drömma, jag är 1,72 lång) så ska jag fira med att..ja, vad? Vet inte. Skratta lite kanske

Gårdagens måltider:

Frukost: 2 kalla små biffar m keso & 1 ägg. Kaffe.
Lunch: Same same, förutom att jag bytte ägget mot morötter och turkisk yoghurt istället
Mellanmål: Grädde
Kvällsmat: Fläskkött i gräddsås, broccoli, gröna bönor, morotsstavar, turkisk yoghurt
Efterrätt: Grädde vispat m kakao, 1tsk vaniljsocker, mörk choklad i bitar samt cashewnötter

Inga kommentarer: