söndag 4 januari 2009

Lite tankar

Jag blir glad när jag tänker på att jag också kan. Faktiskt. Jag kan :) Jag har redan börjat. Doktor Dahlkvist säger att äter man under 50-100 kolisar om dagen så kommer man automatiskt i ketos då kroppen går på kroppsfett istället, som energi. Och jag käkar i snitt 40. Helt lagom.

Hoppas på att tappa lite fett i ansiktet. Tycker själv att jag ser ut som en boll. Visst har människor ofta gett mig komplimanger för mina gosiga kinder, och jag har också tyckt om dem, men nu vill jag få fram mitt leende istället.. Mina persiska drag, från min fars sida. Fasen, önskar jag såg lite mer persisk ut. Så fint. Det kanske framhävs mer.

Vet att jag inte är överviktig men jag tror att det här kan ge en enooorm självförtroendekick, att känna att det här är sista gången jag gör en "nystart", det har lite negativ klang känner jag, istället kan vi väl kalla det att vi fortsätter. Fortsätter med sunda vanor, fortsätter älska oss själva, fortsätter röra på oss, keeep going liksom.. : )

Ups and down's. Det här är nog mittemellan. Jag bara njuter av färden.

Dansa!

Inga kommentarer: