onsdag 7 januari 2009

Onsdag

Startvikten var 68 kg. Imorse då jag ställde mig på vågen stod den på 66,9. Då har jag käkat lchf/gi/atkins-blandning i fem dagar, sockerfritt i en vecka.
Har börjat etablera vissa tankar i mig. Jag blir lite skrämd av vit pasta, ketchup och skulle inte få för mig att äta det om jag inte behövde. Protein har jag insett är så himla viktigt. Grönsaker äter jag hur mycket jag vill av eftersom jag älskar det. Jag tänker inte köpa proteinpulver. Men omega-3 eftersom vi inte äter fisk speciellt ofta.

Dagens måltider:
Frukost: Skål fil med riven kokos, hela linfrön och lite frusna blåbär, 2 tunna skivor rökt kalkon, 2 ostskivor, C-vitaminbrus och svart kaffe.
Lunch: Omelett på flundra, ett ägg, brysselkål, hackad spenat och jalapeños. 1 skiva rökt kalkon. Kaffe med mjölk.

Just nu är jag dödssugen på att göra lchf-godis i form av ischoklad. Får se om det lägger sig.

2 kommentarer:

Marita sa...

Bra kämpat. Jag äter GI och tycker man märker snabbt resultat. Kan inte heller få i mig det där skräpet nu när man är inne på en annan bana.Bra frukost, jag måste oxå variera mig, kör bara ägg och frukt än så länge. Ha en bra dag.//kram

Cornelia sa...

Härligt resultat. Jag är så spänd inför vägning på fredag. Kör hårt.
Kram och pepp Cornelia