fredag 2 januari 2009

Dagens sockerblogg

markerar lite egentligen onödigt tillsatta kolhydrater med kursivt

Frukost: Äggröra med tomatkross och purjolök, kaffe med mjölk
Lunch: Skinka med frysta grönsaker, salsa och vitkålssallad
Mellanmål: Två knäckebröd med smör och ost
Middag: Basmatiris, kebab, vitkålssallad, yoghurt

Detta sockret undvek jag idag:
- Den underbart goda kebabsåsen pappa brukar göra. Inget rent socker tillsatt så, men soya - socker, socker, socker..

Ingen sockermiss idag :). Däremot hejdundrande huvudvärk och ett kraftigt illamående igår kväll. Jag härdar ut och fortsätter. Kände några slags konstiga tankar idag, som, "ähh, ingen mening med att jag håller på, det här är meningslöst, jag kan lika gärna fortsätta stoppa i mig..".

Jag blir rädd för mig själv när jag tänker såna tankar. Det är precis sånt som drar ner mig. Jag håller lågan uppe!

Jag klarar det här för att det här får mig att må bra. Jag mår bra av det :)

Inga kommentarer: