söndag 4 januari 2009

Dagens sockerblogg.

Frukost: Ett litet knäckebröd med rätt lagom smör, hushållsost och sedan lite (eller huvudsakligen, rätt mycket) julskinka i skivor. Kaffe med mjölk. Mätt och belåten.
Lunch: Kyckling, sallad, gurka, paprika, yoghurt, chili, vinäger
Mellanmål: Skinkskiva
Middag: Pytt bestående av skinka, brysselkål, broccoli, gröna bönor, jalapeños jag köpte i Mexico, lite brieost bredvid och vispgrädde ovanpå.
Kvällsmål: 50g bacon och en till skinkbit (mycket skinka nu..)
Druckit mycket vatten :)

Jag är stormmätt. Ändå har jag bara fått i mig 900 kcal och cirka 400 till lär jag trycka i mig från protein. Mer, mer, mer protein, shit, jag fattar inte hur det ska gå.

Dagens motion: 10 min snabb promenad, 15 min långsam takt.

Vad var mitt huvudsakliga mål nu igen? Jo, låta bli vita sockret. Det gör jag ju också. PowerUP! Sedan käkar jag som vanligt, fast mindre kolisar.

Vägning efter frukost: 65,5 på vår våg och den går 2 kilo fel, alltså 67,5. 0,5 ned! Tror efter-frukost får bli min daily eftersom det kanske får mig att tänka efter lite vid frukost, hur mycket jag egentligen vill slänga i mig. :)

Lite info:
Längd: 172 cm
Vikt: 67,5 kg
Bmi: 22,82

Måtten:
Byst: 94
Midja: Väldigt krångligt, var ska man mäta? Mitt emellan sista revbenet och höftbenet sägs det. På det stället iaf 84. (Fast nu mätte jag precis efter middagen..återkommer imorgon).
Stuss: 92
Överarm: 29


Mål..
..vikt: 64 kg på 8 veckor, om möjligt 60 kg på 16 veckor.
..byst: ja, tänk om man kunde få till kanske 90?
..midjemått: Tja, det vettetusan vad det kan bli för resultat, let's see. Är faktiskt bysten jag vill bli av med först och främst. Kanske någon centimeter på midjan också. Och överarmarna!
bmi: 20,28

Tack för peppen flickor! Känner mig mer avslappnad och lugn idag.

Inga kommentarer: