tisdag 6 januari 2009

Igår var verkligen en knepig dag men jag tror jag lyckades lösa den ganska bra. Efter lunch och allt så kom ju min lille vän. Drack en kopp kaffe med lite mjölk och en kopp te till mellanmål, till det en skiva. Sen var det dags för kvällsmat. Blev stekt fläskkarré, vitkålssallad och yoghurt.
Så ville de andra ha efterrätt. Inlagd frukt i sockerlag med VANILJSÅS..
hujja.

Har man bestämt sig så har man, och min efterrätt blev helgood. Fil med blåbär, hallon och kakao!

Framåt kvällskvisten blev jag återigen lite sugen (så blir det när man har en dag med lite efterrätter) så jag gick upp och käkade lite ost. Och så föll jag för sockerfrestelsen, men det var bara några skedar vaniljyoghurt, så ingen större insulinutsöndring där.

Idag:

Ställde mig på vågen. Står på 65kg, alltså väger jag 67 nu efter tre dagar. Fint! :D
Käkade fil med blåbär, linfrön, kanel och en skinkskiva till frukost. Blev inte däst men väldigt mätt. Känns fint.
Mellanmål: Kalkonskiva
Lunch: Nötköttsgryta i kryddgrönsaker
Mellanmål: 2 kalkonskivor inrullade i ost och bregott

Blir nog ägg till kvällen!!

Kom ihåg att om man försöker gå ned i vikt på ett undergivet sätt så går det aldrig. Exempel: "Idag har jag inte gjort detta, idag misslyckades jag, idag borde jag ha.." - funkar inte, så droppa det bara.

Stora söta sockerfria kramar!

Inga kommentarer: