tisdag 6 januari 2009

Diamanttankar

Jag håller på att ta körkort. Upptäckte plötsligt idag att sedan jag fått mindre att göra kör jag bättre. Varför? Jag är avslappnad. Inte stressad.

På de körlektioner jag haft innan har alltid läraren varit fel. Alltid körskolan varit för dyr. Men i själva verket har det bara varit jag som, av olika anledningar, känt mig värdelös bakom ratten. Inte trott på mig själv.

Körning handlar om fokus i nuet. Kanske med en visualisering i bakhuvudet av körkortet i fickan. Men främst, främst i nuet.

Idag körde jag som en gudinna!
Och jag kommer snart ta körkortet. För att det är roligt att köra.

Jag håller på att gå ned i vikt. Upptäckte plötsligt att sedan jag slutat stressa går jag ned i vikt. Varför? Jag är avslappnad. Inte stressad. Jag har tid.

Alltid har tankarna då jag försökt gå ned i vikt fokuserats på att andra frestat mig, viktideal som varit fel, osv. I själva verket har det varit jag som inte trott på mig själv. Och jag har därför inte gått ned i vikt.

Viktnedgång handlar om fokus på nuet. Vad äter jag? Varför äter jag nu? För att jag är hungrig eller ledsen?

Och jag gör detta för att det är så roligt. Och för att jag tror på mig själv. Och då går det skitbra!

Hahaha, jag är så lycklig så jag dansar runt till Paul Simon. Än har jag inget körkort. Men jag är på så strålande väg. Än har jag inte gått ned 3 kg. Men jag är på så jäkla skön väg!!

AAHHHHHH!

Inga kommentarer: