lördag 3 januari 2009

Lördag

Frukost: Äggröra med purjolök och tomatkross, som igår! Kaffe med lite mjölk av ren reflex.
Lunch: Köttfärssås, skinkskivor, vitkålssallad och yoghurt. Normalportion.
Mellanmål: Skinkskiva
Middag: Skinka, kassler, broccoli gratinerat i ugn. Vitkålssallad. Två knäckebröd med smör och ost.

Motstod suget att häva i mig vit franska med marmelad vid frukost, powerUP!

Dagens träning blev en kortispromenad, cirka 20 minuter vid jobbsökandet.


Cornelia (glid in sidan och kolla vettja!) är en tjej på 31 år jag följer som har en liten kamp mot sina extra kilon. Hon är verkligen inspirerande :) och har startat något hon kallar Rivstart 2009. Totalt 18 stycken är vi som på 8 veckor ska försöka nå våra viktmål. Jag anmälde mig nyss, haha! Bara för att det känns så mycket roligare när man är flera.

Det viktigaste (och skönaste) är att jag faktiskt har tid att bli av med mina extra kilon, som främst sitter i mina bröst. Ingen mening i att skynda, bara njuta det handlar om :D. Jag vill bli av med brösten, men precis som det tar sin tid att äta sig upp i vikt tar det tid att äta sig ned. Jag får se vad som händer under dessa 8 veckor då sockret försvinner och må bättre får sin era i mitt liv efter Nautilus-stagnationen. För ja, nu ska gymperioden (och gruppträningen) börja igen.

Kan meddela att sockerstoppet går fint, lite ryck får jag ibland men de går över ganska snabbt igen. Annars käkar jag kött som fasen..

I'm the best!

1 kommentar:

Cornelia sa...

DÅ har jag hittat hit också och länkat till denna sidan från mig. Har du lust får du gärna lägga in en länk till min sida.
Kram och pepp